Şcoala Internaţională Heritage din Chişinău este prima şcoală internaţională fondată în Republica Moldova şi înregistrată la Ministerul Educaţiei, Culturii şi Cercetării al Republicii Moldova. Şcoala Internaţională Heritage este fondată pe baza convingerii că toţi copiii au dreptul la educaţie relevantă, inclusivă şi holistică, care să stimuleze gândirea critică, inteligenţa emoţională şi auto-exprimarea fiecărui copil, pregătindu-l pentru a aduce o contribuţie semnificativă la dezvoltarea lumii în care trăim.
Şcoala oferă oportunităţi de studiu pentru elevii din clasele primare, gimnaziu şi liceu. Câteva dintre caracteristicile importante ale curriculumului Şcolii Internaţionale Heritage sunt:
Curriculumul Republicii Moldova
Şcoala Internaţională Heritage a adoptat curriculumul naţional al Republicii Moldova, astfel oferind elevilor săi posibilitatea de a dobândi toate abilităţile şi competenţele furnizate de către acesta.
Prin acest program de studii sunt create, într-un mod inovativ, grupuri de studiu în diferite limbi – engleză şi română/rusă, iar elevii studiază în diferite grupuri, în paralel sau, uneori, în grupuri mixte.
Cambridge International Pathway
Heritage este singura şcoală din ţară care a obiţinut statutul de „Şcoală Cambridge”. Şcoala Internaţională Heritage a fost recunoscută oficial de către Cambridge Assessment International Education drept Şcoală Cambridge. Numărul centrului este MD004.
Abordare multidisciplinară prin International Primary Curriculum (IPC) şi STEM
Programul de studii al Şcolii Internaţionale Heritage, aprobat de către Ministerul Educaţiei, Culturii şi Cercetării al Republicii Moldova, reprezintă o combinaţie unică, incorporând trei curriculumuri distincte: curriculumul naţional, International Primary Curriculum şi Cambridge Assessment International Education. Îmbinarea ştiinţei, tehnologiei, ingineriei şi matematicii prin activităţi bazate pe principiul STEM oferă o valoare adăugată în procesul de armonizare a materiilor studiate, pentru ca elevii să obţină abilităţi de lungă durată.
Datorită unui proces complex de integrare a celor trei curriculumuri, sunt create programe complete şi flexibile, care contribuie la crearea abilităţilor şi competenţelor fundamentale şi unice.
Gândire globală
Conştientizarea la nivel de comunitate şi la nivel global se află la baza viziunii asupra educaţiei susţinute de către fondatorii Şcolii Internaţionale Heritage. Atât curricumul IPC, cât şi Cambridge International, sunt centrate pe copil şi create în baza unor obiective de învăţare bine definite, care vin să consolideze dezvoltarea cognitivă, personală şi socială a fiecărui elev. Selectarea subiectelor de studiu şi a practicilor şcolare promovează cultura unei gândiri globale.
Multilingvism
Prin curriculumul său, Şcoala Internaţională Heritage oferă expunere la o educaţie bilingvă unică. De fapt, multilingvismul este încorporat în selecţia metodelor curriculare, acestea fiind adaptate pentru limbile engleză, rusă, română în combinaţie cu limbi străine adiţionale, precum franceza şi germana.
Dezvoltarea personalităţii
Elevii sunt încurajaţi să-şi dezvolte personalităţile în paralel cu procesul riguros de învăţare şi obţinere a abilităţilor de lucru. Curriculumul promovează educarea unor valori personale, precum cooperarea, gândirea critică, capacitatea de adaptare, responsabilitatea, adaptabilitatea, perseverenţa, cumpătarea şi multe altele, care permit elevilor să obţină succes în activitatea lor academică şi în viitoarea lor carieră.
Dezvoltarea holistică
Curricumulul echilibrat al Şcolii Internaţionale Heritage oferă importanţă în mod egal atât activităţii academice, cât şi dezvoltării fizice, morale şi estetice a elevil, datorită activităţilor curriculare şi extracurriculare, inclusiv sportul şi artele frumoase, adaptate cu grijă la nevoile acestora.
Diplomă competitivă
Rezultatul calităţii de primă valoare a curricumului oferit în cadrul Şcolii Internaţionale Heritage este obţinerea diplomei de BAC (metoda naţională) şi a certificatului Cambridge International (IGCSE sau A Level), care permite absolvenţilor să fie admişi la instituţii superioare de talie mondială.
Educaţia Heritage – proces de autoperfecţionare pentru întreaga viaţă
Unul dintre rezultatele curriculumului inovativ aplicat la Şcoala Internaţională Heritage este faptul că elevii devin adepţi ai procesului de învăţare continuă, de autoperfecţionare şi serviciu în folosul comunităţii, fiind echipaţi cu toate abilităţile necesare secolului XXI, cum ar fi gândirea critică, abilităţi de comunicare şi muncă în echipă, competenţe digitale, creativitate şi moralitate.








