World Scholar's Cup, prestigiosul concurs academic internaţional, a fost organizat în premieră la Chişinău. 141 de elevi din Moldova au sărbătorit cunoştinţele prin participarea la patru probe, pe durata cărora şi-au etalat inteligenţa, agerimea minţii, creativitatea, şi nu în ultimul rând, au demonstrat că ştiu ce înseamnă spiritul de echipă. Evenimentul a fost găzduit şi sponsorizat de Şcoala Internaţională Heritage, în parteneriat cu Programul FLEX şi Debate Academy Moldova. Astfel, Heritage şi-a propus să îi încurajeze pe elevii din Moldova să practice noi abilităţi, dar şi să îi inspire să devină parte a unei comunităţi globale de viitori cercetători şi lideri.
Daniel Berdichevsky, fondatorul WSC: „Suntem foarte mândri că am debutat cu acest frumos eveniment şi în Moldova şi aducem sincere mulţumiri Şcolii Internaţionale Heritage, pentru eforturile depuse în organizarea acestei competiţii. Selectăm pentru această misiune doar şcolile care împărtăşesc alături de noi pasiunea de a face acest program cât mai accesibil tuturor elevilor. Şi asta pentru că şcoala pune la dispoziţia elevilor nu doar elemente de logistică, ci şi expertiza profesională, care poate fi simţită în fiecare minut din experienţa World Scholar’s Cup.”
Bogdana Adamu, director, Şcoala Internaţională Heritage: „Şcoala Internaţională Heritage s-a angajat strategic să contribuie la dezvoltarea elevilor secolului 21 şi la creşterea unei generaţii care să deţină toate abilităţile necesare, pentru a face faţă provocărilor zilei de mâine. De aceea aplicăm încontinuu practici internaţionale de succes atât în activitatea noastră educaţională, cât şi în cea extracurriculară. Evenimentul de astăzi demonstrează cât de receptivi sunt elevii să-şi testeze capacităţile, să înveţe lucruri noi, atunci când învăţarea este combinată cu distracţia şi cu spiritul competitiv sănătos. A fost o experienţă extraordinară pentru elevi, iar noi ne vom asigura că şi pe viitor le vom oferi astfel de oportunităţi.”
S-au descurcat într-o „lume încurcată”Tema ediţiei din acest an a World Scholar's Cup a fost „An Entangled World” („O lume încurcată”), idee care a fost abordată din perspectiva mai multor discipline: literatură, artă, ştiinţe sociale, istorie şi tehnologie. Astfel, 40 de echipe formate din elevii a 18 şcoli, cu vârstele cuprinse între 11 şi 14 ani, au avut drept sarcină să dezbată subiecte complexe. Fiecare a trebuit să-şi demonstreze capacităţile de orator în engleză — limba oficială a competiţiei.
Cristina, participantă: „Am avut 15 minute la dispoziţie pentru a ne pregăti argumentele, iar organizatorii ne-au spus că avem voie să accesăm internetul. Această regulă mi-a plăcut cel mai mult. Dar oricum, a fost destul de dificil să selectezi rapid surse credibile, din care să te informezi, ca să fii cât mai convingător în faţa juriului. Am avut emoţii mari în timpul discursului.”
De multă forţă de convingere au avut nevoie participanţii şi în proba de scris colectivă. Din câteva afirmaţii propuse, fiecare membru al echipei şi-a ales doar una, pe care a dezvoltat-o într-un eseu, adoptând o poziţie pro sau contra.
Tomas, participant: „La un moment dat, nu ne mai auzeam unul pe altul. Dar am înţeles destul de rapid că trebuie să colaborăm eficient, ca să reuşim. Nu se compară cu scrierea eseurilor la şcoală. E mult mai interesant, pentru că eşti presat de timp şi totodată ai multe de spus, pentru că subiectele alese erau foarte actuale pentru noi.”
Testul de cunoştinţe generale, a fost, de departe, cea mai provocatoare probă. Elevii au avut în faţă un set de întrebări din 6 domenii şi libertatea de a bifa mai multe răspunsuri. Numărul de variante alese a fost indirect proporţional cu numărul punctelor câştigate.
Beatrice, participantă: „Au fost întrebări din toate domeniile: de la poezie până la politică. Mie mi-a plăcut atât de mult această metodă de a-ţi testa cunoştinţele, încât nici nu mai contează ce punctaj am acumulat. A fost o experienţă superbă.”
Cea mai importantă probă a competiţiei – Scholar’s Bowl – a fost un triumf al inteligenţei, ingeniozităţii şi capacităţii de concentrare. Echipele participante au răspuns la aceleaşi întrebări într-un timp limitat, aşa că tensiunea în sală a atins cote maxime.
Cei mai buni vor participa la competiţia internaţională din BarcelonaDupă încheierea celor 4 etape, câştigătorii primului concurs academic World Scholar's Cup din Moldova au fost desemnaţi de către un juriu format din profesorii şcolilor participante la eveniment şi reprezentanţii WSC. Elevii câştigători s-au calificat pentru a participa la Runda Globală „World Scholar's Cup”, în Barcelona, Spania, unde vor concura cu reprezentanţii altor ţări. Pentru detalii accesaţi:
http://www.scholarscup.org/global-round/barcelona/Elevii finalişti îşi fac studiile la următoarele şcoli:Heritage International School
Liceul Teoretic „Natalia Gheorghiu”
QSI International School
Liceul Teoretic „Petre Ştefănucă”
Liceul Teoretic „Emil Nicula”
Gimnaziul „Nicolae Costin”
Liceul Teoretic „George Coşbuc”
Liceul Teoretic „Andrei Vartic”
Liceul Teoretic „Ion Pelivan”
Liceul Teoretic „Ion Creangă”
Liceul Teoretic „Pro Succes”
Smart Language Center
Liceul Teoretic „Mesterul Manole”
Liceul Municipal Teatral
Liceul Teoretic „Vasile Coroban”
Liceul Teoretic Cotiujenii Mari
Liceul Teoretic „Alexei Mateevici”

Prima ediţie a World Scholar's Cup a avut loc în 2007 în Coreea de Sud. De atunci, concursul academic destinat elevilor s-a extins în peste 50 de ţări, devenind un fenomen internaţional.