Noutăți

#PROFESORIHERITAGE // ANDREW GOGA: „VREM SĂ CREŞTEM O GENERAŢIE DE TINERI PUTERNICI ŞI INDEPENDENŢI”

30 noiembrie 2020

Andrew Goga este profesor de istorie şi geografie la Şcoala Internaţională Heritage. Are o diplomă de licenţă în ştiinţe (cu onoruri) în Economie şi politici de mediu de la Universitatea de Stat din Pennsylvania, Statele Unite ale Americii, cu certificări suplimentare în limba engleză, geografie şi studii africane. Adoră să predea şi să fie în sala de clasă, alături de elevii săi.

Cred că, dacă profesorului îi place să fie în clasă, el transmite automat o energie pozitivă elevilor, transformând procesul de învăţământ în unul interesant şi distractiv pentru copii. În clasele unde predau, elevii simt că eu sunt interesat de subiectele pe care le predau, şi atunci observ că şi lor le place să fie acolo, în clasă.
 
După vârsta de 20 de ani am călătorit prin toată Asia şi Europa. Înainte de a veni în Moldova, am locuit în Izmir, Turcia, şi am predat la o şcoală privată de acolo. Cât am stat în Turcia, am călătorit mult prin Asia Centrală, Caucaz, Orientul Mijlociu, regiunea mediteraneeană şi Europa de Est. Am multe amintiri deosebite şi incredibile din anii de călătorie.
 
În clasă, ori de câte ori vorbesc despre un subiect istoric sau geografic important, am aproape de fiecare dată de spus câte o anecdotă din viaţă, cu care îmi susţin şi exemplific ideile, iar elevilor le place această abordare. Asta face subiectul mai relevant şi mai real pentru ei.
 
Foto: În cel mai nordic punct al Africii, în Tunisia
 
Când eram student, am studiat în străinătate, în Africa de Sud şi India. După ce am avut parte de aceste experienţe uimitoare în întreaga lume, îi sfătuiesc pe elevii mei să profite de toate oportunităţile.
 
Dacă vor să cunoască lumea, trebuie să citească cărţi şi să fie atenţi în clasă, dar, în aceeaşi măsură, să meargă şi să descopere lumea.
 
Ori de câte ori predau, primul şi cel mai important lucru este să fac lecţia plăcută pentru elevii mei. Nu stau niciodată doar aşezat la masă; mereu mă plimb printre bănci, sunt foarte expresiv, folosesc o mulţime de gesturi şi trucuri teatrale. Spun poveşti şi glume şi îi fac pe elevi să participe în discuţii.  Îmi doresc ca ei să se simtă încurajaţi să contribuie la lecţiile noastre.


Foto: Explorând ruinele Greciei antice în Turcia

Acum câteva zile, a trebuit să înlocuiesc un profesor şi să predau o lecţie suplimentară, iar când am intrat în sală şi elevii au văzut că eu voi fi suplinitorul lor, au început să aplaude. Am văzut că erau cu adevărat fericiţi, iar pentru mine asta fost o mare recompensă.
 
Vrem să creştem o generaţie de tineri puternici, independenţi. Ne dorim ca ei să gândească liber şi să îşi exprime opiniile, în special asupra subiectelor care pot fi abstracte şi deschise interpretării. Încerc să îi fac pe elevii mei să-şi împărtăşească opiniile, să se simtă confortabil în clasă şi să se bucure că se află acolo. Fiind motivaţi în acest fel, vor lua şcoala mai în serios şi se vor bucura de procesul de învăţare.

Foto: Drumeţie prin Kârgâzstan

Recent, la o lecţie de istorie, am observat un elev care nu era din clasa respectivă. L-am întrebat de ce stătea acolo, dacă nu face parte din clasa noastră. Mi-a spus că-i plac atât de mult orele de istorie cu mine, că îi par interesant eu, ca profesor, dar şi modul în care predau, încât a decis să participe la lecţie. Acel elev nu mai avea lecţii pentru ziua respectivă şi ar fi putut să plece acasă şi să se bucure de după-amiaza lui de vineri, dar a spus că ar prefera să rămână la lecţia domnului Goga, pentru că este distractiv şi interesant. A fost fantastic.
 
Elevii sunt perspicace şi ştiu când profesorii ţin cu adevărat la ei şi când le pasă de situaţia lor academică. Iar mie chiar îmi pasă de elevii mei. Ori de câte ori se întorc la şcoală după ce sunt bolnavi câteva zile, îi întreb mereu cum le merge, îi ţin la curent cu temele predate şi îi ajut să se descurce bine la lecţii, să ţină pasul cu ceilalţi colegi.

Foto: La Cetatea Tighina

Uneori, profesorul poate cu adevărat construi sau nărui aprecierea unui elev pentru o materie şcolară. Iar eu îmi doresc ca elevii mei să aprecieze istoria şi geografia şi să-şi amintească de mine ca un profesor vesel, prietenos, cu lecţii convingătoare. În acest fel, există mult mai multe şanse ca ei să-şi amintească subiectele studiate pe măsură ce vor trece anii.
 
Cel mai bun mod în care educaţia internaţională poate evolua este ca aceasta să devină mai disponibilă. În Moldova, dacă cineva îşi doreşte o educaţie globală, Heritage este, cu siguranţă, locul unde o pot obţine, datorită profesorilor noştri de talie mondială şi curriculumului internaţional. Elevii Heritage sunt extrem de norocoşi că pot experimenta educaţia internaţională aici, în ţara lor natală.

Cunoaşteţi toţi profesorii excepţionali de la Heritage aici.

Vești interesante

Școala Internațională Heritage, apreciată cu prestigiosul titlu „Școală de excelență pentru Proiectul de Acțiune Climatică”
10 noiembrie 2021

Școala Internațională Heritage a fost aleasă printre cele mai bune 250 de instituții din lume care își propun să influențeze comportamentul elevilor și viziunile societății cu privire la schimbările

Tabăra Internațională de Vară Heritage 2021 a fost o experiență fantastică
25 august 2021

Taberele de vară sunt locuri deosebite care generează suficiente amintiri pozitive pentru a dura până vara viitoare sau chiar toată viața. Deși este timpul să ne luăm rămas bun de la Tabăra de Vară

PROGRAMUL „BURSE DE STUDII HERITAGE” 2021-2022 ŞI-A ALES CÂŞTIGĂTORII
02 iulie 2021

Au fost desemnaţi câştigătorii Programului „Burse de studii Heritage” pentru anul academic 2021-2022. Aşadar, 7 elevi talentaţi, sârguincioşi şi merituoşi, vor purta cu mândrie statutul de elevi ai

Calitatea educaţiei la Heritage, recunoscută mondial printr-un nou titlu, în premieră pentru Moldova
01 iulie 2021

Prestigiosul Consiliu al Şcolilor Internaţionale Britanice (COBIS) a acordat Şcolii Internaţionale Heritage certificarea de conformitate şi calitatea de membru, ca recunoaştere a standardelor

HERITAGE INVITĂ ELEVII SĂ SE ÎNSCRIE ÎN PROGRAMUL „BURSE DE STUDII HERITAGE” 2021-2022
02 iunie 2021

Pentru elevii studioşi, cu rezultate academice deosebite, care aspiră la o educaţie de nivel mondial, Şcoala Internaţională Heritage lansează cea de-a treia ediţie a programului „Burse de studii

10 IMPRESSIVE SPEAKERS AND IMPACTFUL TOPICS IN THE “FOUNDERS’ LECTURE SERIES” 2020-2021
26 mai 2021

The academic year 2020-2021 came with many turnarounds, but the Heritage Community managed to keep it’s learning process on track, shared it’s successful distance learning model with schools around

Heritage lansează Tabăra Internaţională de Vară 2021
16 mai 2021

Tabăra Internaţională de Vară 2021 va avea loc în format FIZIC, oferind copiilor cu vârste cuprinse între 7 şi 10 ani posibilitatea de a-şi face prieteni, de a-şi dezvolta noi abilităţi şi de a-şi

Cum obţii calificări/diplome Cambridge în Moldova: 4 motive pentru a alege Liceul Heritage
15 martie 2021

Vrei să alegi şi să combini materiile de studiu aşa cum îţi doreşti, dar şi să ai acces la universităţile de top ale lumii? Atunci trebuie doar să aplici la Liceul Heritage din cadrul Şcolii

#PROFESORIHERITAGE // Tatiana Popa: „Tendinţa este să le dezvoltăm elevilor competenţe necesare, aplicabile în viaţa de zi cu zi”
21 februarie 2021

Tatiana Popa este profesoară de limba engleză şi coordonatoare „Global learning” la Şcoala Internaţională Heritage. Este licenţiată în Filologie (Limbă şi Literatură Engleză - Limbă Germană), deţine

#PROFESORIHERITAGE // Adriana Bujag: „Heritage oferă elevilor o multitudine de oportunităţi şi experienţe care îi formează ca cetăţeni globali”
22 decembrie 2020

Adriana Bujag este învăţătoare de clasele primare la Şcoala Internaţională Heritage. A absolvit Facultatea de Pedagogie şi Psihologie, specializarea „Pedagogia şi metodica învăţământului primar” de

#PROFESORIHERITAGE // Consuelo Johnson: „Ştiam că la Heritage voi trăi o experienţă internaţională minunată”
04 decembrie 2020

Consuelo Johnson is a math teacher from North Carolina, United States. She has been working as a teacher for 21 years. She has a bachelor’s degree in Elementary Education, specializing in Math, a

Heritage featured on Cambridge International Blog: "From making tea for the minister to presenting to 10,000 – one school’s surprising journey through lockdown"
07 octombrie 2020

An interview with Rob Ford, Director of Heritage International School, Moldova. Originally published on blog.cambridgeinternational.org

0a96d6d7438de50945c1e3837709e21f44405988.png
27c70bbafab0490b99673263c0d39e5c11791709.png
171982cfb142bd617e13313218642b5052722186.png
82f444ab27db1176742ae2e47b1ed70668355057.png
16250af04b3dfb8dbee907b57311310a24422220.png
e1fbb3647709354dbf5420f9210b676422051529.png