Noutăți

#PROFESORIHERITAGE // Tatiana Popa: „Tendinţa este să le dezvoltăm elevilor competenţe necesare, aplicabile în viaţa de zi cu zi”

21 februarie 2021

Tatiana Popa este profesoară de limba engleză şi coordonatoare „Global learning” la Şcoala Internaţională Heritage. Este licenţiată în Filologie (Limbă şi Literatură Engleză - Limbă Germană), deţine o diplomă de master în Filologie (Limba Engleză) şi a obţinut gradul didactic I. În calitate de ambasadoare autorizată a eTwinning în Moldova, precum şi membră activă şi trainer al Moldova English Teachers Association (META), organizează şi participă la evenimente în care împărtăşeşte din cunoştinţele şi experienţele sale profesorilor (din ţară şi de peste hotare) interesaţi de educaţia globală şi metode inovative de predare.
 
Am fost printre primii profesori care au participat la deschiderea oficială a Şcolii Internaţionale Heritage. Am decis să fac parte din echipa Heritage, fiindcă această instituţie împărtăşeşte aceleaşi viziuni ca şi mine, referitor la ce trebuie să ofere elevilor o şcoală în secolul XXI: creşterea cetăţenilor globali, care deprind valori precum toleranţa, gândirea globală, comunicarea, colaborarea, respectul şi altele.

Consider că un profesor nu este format doar de o singură experienţă, ci de mai multe. Un pas important în cariera mea profesională a fost momentul când am descoperit că pot să urmez cursuri online. Mi s-a revelat o lume nouă şi, începând cu anul 2010, am tot mers pe diferite cursuri online, oferite de multe universităţi prestigioase din lume.

Foto: Distanţare socială în prima zi de şcoală, septembrie 2020
 
Un an marcant în experienţa mea didactică a fost şi 2013, când a apărut platforma eTwinning şi în Moldova, oferind un spaţiu de colaborare între şcolile din Europa. În aşa fel, i-am implicat pe elevii mei în proiecte şi colaborări internaţionale, unde ei au avut ocazia să socializeze, să lucreze în echipe transnaţionale, să creeze produse, să se simtă conectaţi la lumea întreagă, prin urmare evaluându-şi comportamentul, modul de a se exprima, modul de a se comporta în faţa camerelor video etc. Toate aceste experienţe au ajuns să mă formeze ca profesor şi să înţeleg că vreau să continui acest gen de colaborări, în special pentru elevii mei.

Foto: Decernarea Premiului European eTwinning, cu echipa profesorilor din proiectul „Heritage Matters”, la Cannes, Octombrie 2019
 
Am decis că trebuie să-i implic pe elevi în situaţii reale, practice, în care să utilizeze engleza ca limbă de comunicare, mai exact, să aduc lumea-n sala de clasă, să-i pun pe elevi în situaţia de a vorbi engleza cu vorbitori nativi şi nu numai. În acest context, menţionez platforma Skype Classroom, prin intermediul căreia am găsit parteneri cu care am organizat videoconferinţe între şcoli, astfel elevii de la Heritage au înţeles că engleza nu se învaţă doar în clasă, ci se utilizează în viaţa reală.

Foto: La Consulatul Irlandei, cu elevii Heritage, câştigători ai Concursului de Sf. Patrick
 
Un profesor are un întreg arsenal de metode pe care poate să le utilizeze la ore, activităţi prin care să capteze atenţia elevului şi să-l facă să fie implicat. De exemplu, toţi elevii iubesc jocurile, indiferent de vârstă şi faptul că utilizăm tehnologii în timpul lecţiilor. Deseori facem jocuri online, cum ar fi Quizziz, Kahoot, prin care învăţăm şi gramatică, iar copiilor le place să-şi verifice cunoştinţele prin această platformă.

O altă metodă pe care o aplic la ore pentru a-i implica pe elevi şi care ajută mult este lucrul în grup, dându-le diferite sarcini reale, în care să aplice ceea ce au învăţat.

Foto: În juriul de la World Scholar's Cup şi elevii mei ca participanţi, martie 2019
 
Am multe amintiri plăcute de la Heritage şi cred că asta este posibil pentru că am o relaţie armonioasă atât cu elevii mei, cât şi cu colegii.

Îmi place foarte mult şi apreciez că elevii au încredere în mine, unii vin şi-mi povestesc secrete, îmi cer sfaturi, facem planuri de viitor, alegem împreună în ce proiecte să ne implicăm, ce activităţi să realizăm pentru diferite evenimente şcolare etc.

Şi acum îmi amintesc cu drag. Odată, în pauză, am găsit pe masa mea un bileţel lăsat de un elev, pe care scria „You are an amazing Teacher!” („Sunteţi o profesoară minunată!”). Spre norocul meu, eu îl văzusem pe copil când scria ceva pe un bileţel la sfârşit de lecţie. Ca răspuns, am luat o foiţă şi i-am scris: „And you are a brilliant student and I am glad to have you in my class!” („Iar tu eşti un elev extraordinar şi mă bucur că eşti în clasa mea!”). Am deschis caietul elevului şi am lipit notiţa. Când elevul respectiv a revenit în bancă, a deschis caietul şi a găsit bileţelul, reacţia lui m-a amuzat enorm: „Eiii, doamna Tatiana!” Ambii am zâmbit, iar bileţelul scris de elev a stat un an întreg lângă ecranul calculatorului meu. Îmi aducea zâmbetul pe faţă mereu.
 
Foto: Surpriză de la elevii mei cu baloane de „La mulţi ani!”
 
Recent, am avut o situaţie nostimă la lecţie. Un elev a scos şireturile de la masca de unică folosinţă, le-a înnodat şi le-a legat de lacătul de la dulăpiorul lui, formând un pendul, cu care se juca în timpul lecţiei, oscilând lacătul când încolo, când încoace. L-am văzut şi am vrut să-i răspund astfel încât să înţeleagă, dar să nu se supere că-i fac observaţie. Liniştit, m-am dus la el şi i-am luat „jucăria”, m-am întors în faţa clasei şi făceam exact cum făcea el în bancă în loc să mă asculte – mă jucam cu pendulul, mişcându-l dintr-o parte în alta. Când m-au văzut, copiii au râs, iar elevul cu pricina a înţeles că mesajul îi era adresat lui.

Foto: Alături de colegii de la Heritage la Ziua Sportului 2018
 
Una dintre activităţile preferate cu colegii de la Heritage este să vorbim despre lecturile noastrepurtăm discuţii intelectuale interesante în cancelarie, povestim despre cărţile pe care le-am citit şi care ne-au marcat, apoi facem schimb de cărţi.

Aşa cum anul 2020 a schimbat radical modul de predare şi învăţare, nu cred că se vor schimba prea multe în următorii zece ani. Utilizarea tehnologiilor va fi în cap de afiş, oferindu-ne posibilităţi de predare variate, cu instrumente pe care le putem aplica zi de zi.

Foto: Trainer în cadrul eTwinning Moldova, atelier pentru începători
 
Tendinţa este să le dezvoltăm elevilor competenţe necesare, pe car ele pot aplica în viaţa de zi cu zi şi cred că în învăţământ se va pune accent anume pe aceste capacităţi. Consider că relaţia profesor-elev se va păstra, actul educaţional realizat de profesor va fi apreciat în continuare.

Cunoaşteţi toţi profesorii excepţionali de la Heritage aici.

Vești interesante

Școala Internațională Heritage, apreciată cu prestigiosul titlu „Școală de excelență pentru Proiectul de Acțiune Climatică”
10 noiembrie 2021

Școala Internațională Heritage a fost aleasă printre cele mai bune 250 de instituții din lume care își propun să influențeze comportamentul elevilor și viziunile societății cu privire la schimbările

Tabăra Internațională de Vară Heritage 2021 a fost o experiență fantastică
25 august 2021

Taberele de vară sunt locuri deosebite care generează suficiente amintiri pozitive pentru a dura până vara viitoare sau chiar toată viața. Deși este timpul să ne luăm rămas bun de la Tabăra de Vară

PROGRAMUL „BURSE DE STUDII HERITAGE” 2021-2022 ŞI-A ALES CÂŞTIGĂTORII
02 iulie 2021

Au fost desemnaţi câştigătorii Programului „Burse de studii Heritage” pentru anul academic 2021-2022. Aşadar, 7 elevi talentaţi, sârguincioşi şi merituoşi, vor purta cu mândrie statutul de elevi ai

Calitatea educaţiei la Heritage, recunoscută mondial printr-un nou titlu, în premieră pentru Moldova
01 iulie 2021

Prestigiosul Consiliu al Şcolilor Internaţionale Britanice (COBIS) a acordat Şcolii Internaţionale Heritage certificarea de conformitate şi calitatea de membru, ca recunoaştere a standardelor

HERITAGE INVITĂ ELEVII SĂ SE ÎNSCRIE ÎN PROGRAMUL „BURSE DE STUDII HERITAGE” 2021-2022
02 iunie 2021

Pentru elevii studioşi, cu rezultate academice deosebite, care aspiră la o educaţie de nivel mondial, Şcoala Internaţională Heritage lansează cea de-a treia ediţie a programului „Burse de studii

10 IMPRESSIVE SPEAKERS AND IMPACTFUL TOPICS IN THE “FOUNDERS’ LECTURE SERIES” 2020-2021
26 mai 2021

The academic year 2020-2021 came with many turnarounds, but the Heritage Community managed to keep it’s learning process on track, shared it’s successful distance learning model with schools around

Heritage lansează Tabăra Internaţională de Vară 2021
16 mai 2021

Tabăra Internaţională de Vară 2021 va avea loc în format FIZIC, oferind copiilor cu vârste cuprinse între 7 şi 10 ani posibilitatea de a-şi face prieteni, de a-şi dezvolta noi abilităţi şi de a-şi

Cum obţii calificări/diplome Cambridge în Moldova: 4 motive pentru a alege Liceul Heritage
15 martie 2021

Vrei să alegi şi să combini materiile de studiu aşa cum îţi doreşti, dar şi să ai acces la universităţile de top ale lumii? Atunci trebuie doar să aplici la Liceul Heritage din cadrul Şcolii

#PROFESORIHERITAGE // Adriana Bujag: „Heritage oferă elevilor o multitudine de oportunităţi şi experienţe care îi formează ca cetăţeni globali”
22 decembrie 2020

Adriana Bujag este învăţătoare de clasele primare la Şcoala Internaţională Heritage. A absolvit Facultatea de Pedagogie şi Psihologie, specializarea „Pedagogia şi metodica învăţământului primar” de

#PROFESORIHERITAGE // Consuelo Johnson: „Ştiam că la Heritage voi trăi o experienţă internaţională minunată”
04 decembrie 2020

Consuelo Johnson is a math teacher from North Carolina, United States. She has been working as a teacher for 21 years. She has a bachelor’s degree in Elementary Education, specializing in Math, a

#PROFESORIHERITAGE // ANDREW GOGA: „VREM SĂ CREŞTEM O GENERAŢIE DE TINERI PUTERNICI ŞI INDEPENDENŢI”
30 noiembrie 2020

Andrew Goga este profesor de istorie şi geografie la Şcoala Internaţională Heritage. Are o diplomă de licenţă în ştiinţe (cu onoruri) în Economie şi politici de mediu de la Universitatea de Stat din

Heritage featured on Cambridge International Blog: "From making tea for the minister to presenting to 10,000 – one school’s surprising journey through lockdown"
07 octombrie 2020

An interview with Rob Ford, Director of Heritage International School, Moldova. Originally published on blog.cambridgeinternational.org

0a96d6d7438de50945c1e3837709e21f44405988.png
27c70bbafab0490b99673263c0d39e5c11791709.png
171982cfb142bd617e13313218642b5052722186.png
82f444ab27db1176742ae2e47b1ed70668355057.png
16250af04b3dfb8dbee907b57311310a24422220.png
e1fbb3647709354dbf5420f9210b676422051529.png