La auzul cuvântului „robot”, ne imaginăm peisaje futuriste cu tehnologii rupte din filmele Science Fiction. „Robotica” pare o ocupaţie extravagantă, dar e mai accesibilă decât credem, iar acum şi elevii Heritage pot intra în această lume fascinantă şi extrem de utilă pentru viitorul lor.
Când se află în sala de activităţi a cluburilor „Robotica 2.0” (clasele 2-4) şi „Robotica 3.0” (clasele 5-7), elevii se transformă în ROBOTEHNICIENI (chiar aşa scrie pe caietele de lucru în clasa pe care le primesc copiii). Ghidaţi de profesorul Nicolae Draguţan, ei învaţă să construiască şi să programeze roboţi – ocupaţie care îi inspiră, ajutându-i să ia decizii, să găsească soluţii pentru probleme reale şi să gândească original – abilităţi foarte apreciate în secolul XXI. Mai mult, ei învaţă nu doar să utilizeze tehnologiile moderne, dar şi să înţeleagă mecanismele din spatele acestora, modul lor de funcţionare.

Dar ce este un robot ? Pe scurt, este un dispozitiv mecanic care poate fi programat să urmeze anumite instrucţiuni. În esenţă este format din unitate de procesare, senzori (pentru a percepe mediul) şi motoare/dispozitive de acţionare (pentru a-şi mişca membrele sau roţile).
Însă Robotica înseamnă mai mult decât asamblarea unor piese, senzori şi motoraşe. Cursul conţine elemente de matematică, fizică, biologie, geografie şi chiar istorie, iar fiecare subiect este abordat din mai multe perspective, elevii obţinând abilitatea de a aplica în practică ceea ce studiază la diverse discipline.

De exemplu, atunci când asamblează un roboţel în formă de elefant, ei vor afla din manual şi de la profesor multe curiozităţi despre animal, habitatul acestuia, modul de comunicare cu alţi elefanţi şi multe altele. Iar când construiesc robotul „autogunoiera”, vor învăţa despre descompunerea deşeurilor şi protejarea mediului ambiant.

Toate etapele, lecţiile şi sarcinile cursului de Robotică sunt gândite special pentru copiii care le studiază, ţinând cont de cunoştinţele pe care le au la acea vârstă (cum ar fi nivelul de citire sau matematică), abilităţile lor fizice (motorica), dar şi familiarizarea lor cu tehnologiile.
„De exemplu, am constatat că mulţi dintre elevi nu ştiu să utilizeze un mouse, care pentru noi este o extensie firească a calculatorului şi de care ne-am putea lipsi cu greu. Ei sunt generaţia „touchscreen” şi percep tehnologiile într-un mod diferit, de aceea trebuie să adaptăm modul nostru de predare şi interacţiune şi să ne imaginăm cum văd ei lucrurile”, explică profesorul de robotică.

Nicolae Draguţan, pe lângă faptul că are în spate o experienţă profesională şi studii impresionante (magistru în fizică, specializări în pedagogie profesională şi nano-bioinginerie, colabrator al Academiei de Ştiinţe), este şi profesor licenţiat de robotică, pentru care a făcut 8 cursuri specializate. Dar continuă să se perfecţioneze şi chiar să contribuie la actualizarea disciplinei.
„Acest curs internaţional este mereu actual şi predat pe înţelesul copiilor. Noi, profesorii din toate ţările, oferim în mod constant feedback autorilor, din experinţa acumulată nemijlocit în interacţiunea cu elevii, astfel încât ei actualizează programele, pentru ca să ţină pasul cu timpul, dar şi cu abilităţile uimitoare ale micilor robotehnicieni”, povesteşte Nicolae Draguţan.

Elevii Heritage se implică cu entuziasm în activităţile de Robotică, descoperindu-şi noi talente şi abilităţi, sau poate chiar adevărate pasiuni pentru domenii în care vor face carieră. Deoarece la Heritage creştem personalităţi integre, pregătite pentru viitor, le oferim elevilor activităţi extracurriculare antrenante, pentru o dezvoltare multilaterală armonioasă. Lista cluburilor este completată permanent, iar de la începutul anului elevii se pot înscrie pentru:
Robotica 2.0 (clasele 2-4)Robotica 3.0 (clasele gimnaziale)Clubul de lectură – în limba engleză (clasele primare)Limba germană (clasele gimnaziale)Clubul de film – în limba engleza) (clasele gimnaziale)Chitară – în limba engleză (clasele gimnaziale)Tobe – în limba engleză (clasele gimnaziale)